Co Vás teď v rámci Vaší agentury v otázce personálních zdrojů trápí?

Trápí nás stejně jako každého zaměstnavatele aktuálně lidské zdroje. A když zdroje jsou, jak eventový tým nakombinovat. Rádi pracujeme s juniory, absolventy a osobnostně zajímavými lidmi, kteří k nám přicházejí s entusiasmem, ale bez praxe. Výhodou je možnost vychovat si je k filozofii naší agentury, ale když už se tak stane, investice do nich vložená mizí v momentě, kdy se rozhodnou posunout se dál, do jiného segmentu nebo i na stranu klienta. Oproti tomu přijmout zkušeného seniora znamená přijmout jeho letité návyky a ty se zase někdy neslučují s představou o proklientském vedení projektů, které ctíme.

Odolnost a schopnost práce pod tlakem je v eventu asi základ.

Event manažer není obyčejné zaměstnání – je to poslání a životní postoj. Co je opravdu zásadní předpoklad pro tuhle „branži“? Dá se jedna vyzdvihnout, či se jedná o soubor hodnot a předpokladů?

Rozhodně se jedná o kombinaci, i když se většinou stává, že kombinace je víceméně týmovou disciplínou, jelikož každý z jedinců má svoji vlastní hodnotu pro eventový tým. Odolnost a schopnost práce pod tlakem je v eventu asi základ. Projekty se mění pod rukama kreativců i klientů, stále reagujeme na podněty z venčí, narážíme na překážky možností i nemožností. Tým skládáme z osobností orientovaných na detail, precizních perfekcionistů, technicky znalých manažerů, kreativních i jednoduše schopných jedinců, kteří vyřeší zdánlivě nevyřešitelné. Nejlepším předpokladem pro tuto branži je asi schopnost pochopit, že práce jednotlivce zcela navazuje na práci s kolegy a event, který tak vzniká v absolutní souhře několika nadaných lidí je pak jedno velké soukolí. Vypadne jedno kolečko a event se hroutí. Není to one man show. Ve spojení s klientem jsme jeden velký tým.

Nejlepším předpokladem pro tuto branži je asi schopnost pochopit, že práce jednotlivce zcela navazuje na práci s kolegy.

Máte již odhad na to, zda „nováček“ bude dobrý? – přeci jen buduje jméno Vaší společnosti.

Sázíme na základní lidské hodnoty. Slušnost, příjemné vystupování, chování, stisk ruky, úsměv, empatii, ochotu, přístupy k řešení problémů, zájmy, které jsou v souladu s tím, co si event marketing žádá. Stačí, když má „nováček“ chuť se ztotožnit s tím, kdo jsme my, jako společnost. Máme rádi design, umění, sledujeme, co se děje na trhu, máme přehled, baví nás filmy, móda, výstavy, vše nás inspiruje pro nová a nová témata eventů, které nabízíme. Nováček bude dobrý, když má chuť se učit a pokud je sympatie vzájemná a nevytratil se základ slušného vychování, vše ostatní je praxe, kterou se naučí.

Nováček bude dobrý, když má chuť se učit a pokud je sympatie vzájemná a nevytratil se základ slušného vychování, vše ostatní je praxe, kterou se naučí.

Náš zákazník, náš pán v eventové agentuře platí dvojnásob. Osmihodinová pracovní doba, přesné pauzy na oběd rozhodně nehrozí. Jak si najít worklifebalance, aby se z práce stal zároveň koníček?

Jsme zcela proklientská agentura. Tedy náš zákazník, náš pán u nás platí dvojnásob. Nároky klientů jsou vysoké a zcela opodstatněné a my se snažíme vydat ze sebe maximum, abychom vždy vytvořili zcela unikátní projekt. Jak kreativitou, tak exekučně. A to je přirozeně práce, která nezná pracovní dobu. Víkendy, svátky, noci strávené na eventech vyčerpávají a jsou dny, kdy docházejí síly. Aby se z práce stal koníček asi primárně záleží na tom, jak práci event managera ten, kdo si ji vybral, vnímá. To není jen práce, to je životní styl. Stres není stres, ale adrenalin. Problém je výzva. Prokrastinace je jen exotické slovo. Vybalancovávat není co, vlastně když je klid, tahle práce vám chybí. Ale pravdou je, že vydat se na bowling nebo firemní víkend někdy není od věci. Nezastáváme názor, že je v práci nutný manažer štěstí, ale vybalancovat náročnost bývá někdy třeba. Snažím se týmu vycházet vstříc, mají home office, kdy potřebují, pracovní dobu si mohou přenastavit, když chtějí volno, dostanou ho. Vše vždy v souladu s pořádkem v projektových postupech. Největším balancem je pro tým ale stejně poděkování od spokojeného klienta. Když je pochválí a z jejich práce je nadšený, myslím, že jim to dává víc než výjezdní zasedání s grilováním.