Je lhostejné, zda se jedná o úklid, údržbu budov či provoz a správu v oblasti informačních a komunikačních technologií. Řešení naleznete prakticky vždy. Zřejmě nejvíce sofistikovaných řešení, která vás mohou zbavit běžných provozních problémů, naleznete právě v posledně jmenované oblasti, kterou jsou informační a komunikační technologie.

ICT

Ačkoliv si to neuvědomujete, outsourcing ICT služeb v některé z jeho forem využíváte již dnes. Pravděpodobně nejčastěji se bude jednat o jeho nejjednodušší formu, tj. pronájem a správu prostoru pro vaši internetovou prezentaci. Malé společnosti, které nemají vlastního specialistu zajišťujícího správu a údržbu síťové infrastruktury, často využívají cloudová řešení, aniž o tom mají sebemenší tušení. Stačí jen, když využívají některé z bezplatných on-line služeb společností Microsoft či Google.

Komerční řešení

Pokud pomineme tyto veřejně dostupné bezplatné služby, existuje v oblasti informačních a komunikačních technologií řada komerčních řešení. Kromě pronájmu řady aplikací – od těch běžných, jako jsou kancelářské aplikace, až po speciální, jako jsou rozsáhlé CRM a ERP systémy – prostřednictvím vzdáleného přístupu, nebo pronájmu sdíleného prostoru pro ukládání dat, je možný i pronájem celé technické infrastruktury, nebo vývojových a provozních pracovníků.

Výhody

Obecné výhody těchto služeb jsou zřejmé. Z ekonomického hlediska je nejvýznamnějším přínosem outsourcingu snížení investičních a mzdových nákladů. Z technického hlediska je to pak nezávislost na platformě, možnost sdílení kapacity a výkonu dle aktuální potřeby, centralizace správy a kvalitní infrastruktura. Vzhledem k faktu, že datová centra, která tyto služby poskytují, disponují maximálním možným zabezpečením, nejsou nutné obavy o bezpečnost vašich dat. Ta je ostatně ve většině případů zaručena i smluvně.