Velkou výhodou byla má osobní zkušenost, možnost testovat sama na sobě. Nedovedu si představit přivádět na trh produkt, o kterém sama nic nevím.

Prosadila jste se na trhu, který je obvykle považovaný za přesycený. Věřila jste zpočátku, že oblečení přizpůsobené k nošení dětí může ukrývat podnikatelský potenciál?

Jistě, že jsem tomu věřila. Byla jsem jednou z těch, které teď tvoří mou cílovou skupinu, takže jsem přesně věděla, co maminky, které nosí své děti, potřebují. Velkou výhodou byla také má osobní zkušenost, možnost testovat sama na sobě. Nedovedu si představit přivádět na trh produkt, o kterém sama nic nevím. Měla jsem i předběžnou představu, jak velký je trh, na který se pouštím, i když – postupem času se ukázalo, že je mnohem větší než jsem tušila.

Oblečení prodáváte po celé Evropě i v zámoří. V jaké chvíli jste se rozhodla, že se budete věnovat Angel Wings naplno?

Rozhodla jsem se v okamžiku, kdy šla má druhorozená dcera do školy, já zůstala s dětmi po rozvodu sama a musela se postavit na vlastní nohy. Už nešlo jen o přivýdělek, ale o plnohodnotné podnikání. V té době jsem kompletně přepracovala celý koncept, začala se mnohem více zaměřovat na ekonomickou stránku věci, konečně si začala vypracovávat business plán a sledovat cash flow. Předtím jsem měla vše jen ve své hlavě. Věděla jsem, kde peníze mám a kolik mě to stojí, ale ve chvíli, kdy jsem vše dala do tabulek, zjistila jsem, že je to vše pro mě velmi nevýhodné a vlastně prodělečné. První krok byl začít si shánět materiál rovnou od dodavatelů. První tři roky jsem totiž vlastně jen kupovala hotové výrobky, které mi ušili dle mého zadání. Sehnala jsem si šicí dílnu ochotnou pracovat za práci ve mzdě.

Začala jsem se tehdy rozhlížet i po nových trzích, protože Česká republika a Slovensko mi celkem slušně řešily chladné měsíce, ale od jara do podzimu se prodávalo velmi málo. Jednoduché to nebylo. Šicí dílna nefungovala tak jak bych potřebovala, často jsem musela zboží reklamovat. Když už jsem získala důvěru nějakého zahraničního obchodu, neměla jsem jim co nabídnout. Zásadní změna přišla až loňský rok, kdy jsem otevřela vlastní šicí dílnu, zaměstnala lidi, kterým zcela důvěřuji a mohu si většinu věcí sama kontrolovat  přizpůsobovat se poptávce.

Měla jste zpočátku osobní zkušenost s lidmi, pro které oblečení vyrábíte?

Ano, velkou zkušenost. Byla jsem jednou z nich, a i když už mám děti šátku odrostlé, stále jsem s nimi i osobně ve spojení.

Podle čeho se rozhodují kojící matky, do čeho investují, a co je pro jejich dítě nejlepší?

Moje cílová skupina je velice specifická. Jedná se o maminky, které jsou těhotné nebo mají děti cca do tří let věku. Navíc většina z nich nosí především proto, že cítí, že je to pro jejich dítě a i pro ně osobně to nejlepší. Praktická stránka je až druhotná, ovšem v zimě přijde na řadu řešení, jak si nošení zpříjemnit a zjednodušit. Navlíkat dítě a sebe do zimního oblečení a pak vázat přes bundu je velice nepohodlné. Myslím si, že v dnešní době je již hodně rozšířené povědomí o tom, že nějaké specializované oblečení existuje. Vzhledem k tomu, že naše bunda nahradí zimní kombinézy, fusaky a podobně, ani investice do ní se už pak nezdá tak veliká. Výběr už pak vyplyne z vkusu a osobních preferencí tak. Jsme ženy, myslím, že se nám bunda musí hlavně líbit a sedět nám. Praktickou stránku už řešíme my. Každý rok vylepšujeme a myslím, že je to na našich bundách hodně znát.

Nedávno jste obdržela ocenění Živnostnice roku Jihočeského kraje. Pomáhají podobná ocenění vašemu podnikání?

No, vyhrála jsem i celorepublikové kolo. Myslím, že ano. Já jsem si především přála, pokud to má mít nějaký vliv, aby se noví zaměstnanci nebáli, že jsme nějaká no name firma bez jistot a bez budoucnosti. Jsme na trhu již 6 let a stále rosteme. Tady vidím velikou změnu. Stejně tak se nám ozývají sami i dodavatelé. Určitě je i znát, že celá medializace oslovila a i maminky, které nejsou aktivní na internetu, facebooku nebo jiných diskuzních fórech specializovaných na nošení. Je jisté, že se o nás teď ví mnohem víc než předtím.

Jsou dny, kdy musíte být 25 hodin denně online (to není překlep). Dobré věci ale nejdou ani rychle ani zadarmo a někdy je třeba být pořádně tvrdohlavý.

Jaká je z Vaší praxe nejdůležitější věc, kterou musí mít na paměti začínající podnikatel, který má nápad a chce s ním uspět?

Bude to znít jako klišé, ale myslím, že nejdůležitější je dělat vše s nejlepším vědomím a svědomím. Tak jako ve všech oblastech života i v podnikání se nám vrací to, co do něj vkládáme. Jsou dny, kdy musíte být 25 hodin denně online (to není překlep). Dobré věci ale nejdou ani rychle ani zadarmo a někdy je třeba být pořádně tvrdohlavý. Také je dobré znát a pravidelně přehodnocovat své priority především pro chvíle když je třeba se rozhodnout rychle. A pak taky pravidelně „dobíjet baterky“. Najít si ve svém životě něco, kde se nám podaří úplně vypnout hlavu a relaxovat. Jinak jde vše do háje. Mně osobně zachraňují hlavně mé děti (donutí mě přepnout, i kdybych nechtěla), dlouhé procházky a jóga.