Ať už máte zásadní obchodní partnery v Číně, nebo v Čimelicích, vaše vzájemná spolupráce nezačala podpisem smlouvy v PDF souboru ve vašem tabletu během cesty z kanceláře. Lidská potřeba potkávat se, poznávat se, porozumět si a strávit spolu čas k nám patří odnepaměti. Mění se vzdálenosti, dopravní prostředky a doba trvání pracovních cest, ale je to společně strávený čas, například na odborných konferencích nebo třeba networkingovém eventu, co rozhoduje o vybudování a pokračování vztahu.

Časem stráveným na veletrhu nebo kongresu vyjadřujeme našim partnerům respekt a úctu.

Osobní setkání jsou proto nenahraditelná

Stojí nás něco, čeho máme všichni lidé málo. Čas. Den každého z nás má 24 hodin. A ani jednu minutu nedostaneme zpět. Časem stráveným na veletrhu nebo kongresu vyjadřujeme našim partnerům respekt a úctu – a to je základ všech dlouhodobých vztahů. Není náhodou, že v oblasti CSR, kdysi označované People-Planet-Profit, je nyní v centru pozornosti P jako lidé.

Vždy je důležité doručit odpovídající kvalitu prezentace nebo poskytnutých služeb.

Podělím se o svůj oblíbený citát americké spisovatelky minulého století Mayi Angelou: „Lidé zapomenou, co jste řekli, lidé zapomenou, co jste udělali, ale lidé nikdy nezapomenou na to, jak se s vámi cítili.“ Nezáleží tedy, zda připravujete výroční setkání s partnery ve vašem městě nebo zda cestujete na konec světa podepsat smlouvu o spolupráci s tamním dodavatelem. Vždy je důležité doručit odpovídající kvalitu prezentace nebo poskytnutých služeb. Zásadní však zůstává ono okřídlené: jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi.

Přeji vám mnoho bezpečných kilometrů na obchodních cestách, řadu užitečných informací na odborných konferencích, množství inspirativních setkání na veletrzích a všude dobře prožitý čas plný vzájemné úcty a respektu.

CSR v oblasti Business Travel & MICE

Udržitelnost proniká všemi obory a zodpovědný přístup je nedílnou součástí i pro oblast Business Travel & MICE. A nejde jen o snižování uhlíkové stopy během cestování. Výběr způsobu dopravy která je příznivá k životnímu prostředí je dnes mezi společensky odpovědnými společnostmi samozřejmostí. To je jen špička ledovce toho, co je z pohledu CSR třeba brát do úvahy. Rozhodně doporučuji vaší pozornosti tyto další tři oblasti:

Green venues

Vzhled a kapacita místa konání pro vaši příští akci jistě zůstanou zásadním kritériem pro výběr. A když přidáte do svého rozhodování například otázky jak se v dané budově získávají energie, jak se nakládá s odpady a zda se recykluje voda, tak vás výběr přivede na velmi zajímavá místa, kterými okouzlíte své klienty nebo zaměstnance.

Sociální podniky jako přidaná hodnota

Zařadit do svého dodavatelského řetězce kvalitní sociální podniky není dnes žádný problém. A začít můžete třeba u kávy. Chcete tip? Vyzkoušejte například Bloudící kavárnu velobloud nebo podobné organizace, které vedle vysoké kvality svých služeb ještě ze svého zisku, jako nedílnou součást svého podnikání, pomáhají lidem, kteří se bez pomoci druhých dočasně nebo trvale neobejdou. Budete příjemně překvapeni. Při dobré volbě se přidaná hodnota nezapomenutelně vryje do paměti účastníků vašeho eventu. 

Ať cestujete jakkoliv daleko, to co ve vás zanechá silné vzpomínky, jsou místní tradice, kulturní dědictví a hlavně místní komunity. Společensky odpovědné firmy dnes plánují své služební cesty tak, aby určité procento svého rozpočtu utratily u místních partnerů a tak podpořily zachování unikátní pestrosti našeho světa pro nás i další generace.

A tip na závěr?

Každý detail hraje roli. Zkuste si nechat spočítat, kolik stromů můžete ušetřit, když budete používat recyklovaný papír. Pomůže vím s tím třeba Hnutí DUHA.