Lidé, kteří nabízejí práci s přidanou hodnotou, dobře vědí, že nezáleží na tom, kolik času práci věnují (dá se říci, že hodinová mzda je trestem za vyšší produktivitu), ale na tom, aby byla práce hotová včas a za domluvenou cenu. A to se samozřejmě líbí i firmám. A i díky tomu, že je dnes outsourcing a mikroslužby - tzn. najímání lidí, kteří pracují na dálku - daleko jednodušší, zažívá neuvěřitelný rozmach. Nejčastěji outsourcované činnosti jsou administrativa, IT a marketing, ale pomoc můžete také nalézt v oblasti obchodu, práva či překladů.

Se vznikem moderních outsourcingových portálů jako je Easytask nebo Upwork získaly firmy zcela nové možnosti v oblasti nákupu služeb. Tyto portály umožňují poptat dodavatele, vybrat si toho nejvhodnějšího a řešit spolupráci přehledně a na jednom místě, tak aby pro uživatele z řad firem byla spolupráce co nejjednodušší. Stejně tak umožňují nákup konkrétních služeb, tzv. mikroslužeb, podobně jako v eshopu. Pokud navíc lidé umí zadávat práci rychle a kvalitně, zejména za pomocí emailu či Skypu, dokážou získat díky spolupracovníkům na dálku velkou konkurenční výhodu.

Vyzkoušejte virtuální asistentku

Již ze samotné povahy uvedených činností vyplývá, že je může dělat kdokoli odkudkoli. Pokud tedy potřebujete vyhledávat informace na internetu, připravovat podklady pro obchodní zástupce, přepisovat dokumenty nebo domlouvat schůzky, je pro vás ideální tzv. “virtuální asistentka”. Jedná se o druh činnosti, při které vámi zvolená asistentka vypracovává konkrétní jednorázové úkoly, které od vás dostává přes email, telefon či formou videokonference. Firmy pak platí pouze za reálně vykonanou práci bez nutnosti zaměstnávání dalších osob.

Rozjeďte váš marketing

S rozšířením možností v oblasti online marketingu získaly firmy i zcela nové příležitosti pro získávání nových zákazníků. Pokud tedy chcete rozjet vaše podnikání na 100%, můžete si najít specialisty, kteří vám pomohou ve všech aspektech marketingu a obchodu. Ať již se jedná o zkušené marketingové poradce, nebo o specialisty zaměřující se na reklamu na sociálních sítích, grafiku, tvorbu webových stránek či psaní blogu, postupným navazováním spolupráce s jednotlivými dodavateli můžete získat efektivní a dostupný tým, který vaší firmě pomůže růst.

Zvyšte efektivitu díky IT

Poslední, ale neméně důležitou oblastí, ve které mohou firmy zefektivnit svoji činnosti, jsou veškeré aktivity týkající se digitálních technologií a IT. Příležitosti pro zjednodušení práce vás i vašich kolegů se skrývají zejména v programování mobilních aplikací, úpravě informačních systémů nebo konzultacích v oblasti využívání existujících aplikací a digitalizace. Odborníků z oblasti IT je na výše zmíněných poptávkových serverech mnoho. Je to dáno i tím, že začínající podnikatelé nebo malé a střední firmy často nemají odborníky na informační technologie přímo ve firmě a přitom rostou jejich potřeby toto téma řešit.

Moderní outsourcing není pouze o velkých projektech a velkých rozpočtech. Jedná se o zcela novou možnost, jak zvýšit vaši produktivitu tím, že začnete využívat možnosti internetu a dělat věci jinak. A pokud ani nyní nevíte, zda s outsourcingem začít, zkuste si udělat malý test. Na papír si nakreslete tři sloupce. Do prvního si napište seznam věcí, které v práci děláte neradi. Do druhého sloupce napište seznam věcí, ve kterých nejste moc dobří, ale přesto je děláte. A do třetího činnosti, které dělat potřebujete, ale neměli byste je dělat přímo vy. Na základě tohoto testu, na internetu zvaného “test virtuální svobody”, pak dostanete přesný plán, s čím začít.